donderdag 6 mei 2010

Van de kogel en de kerk

We gaan.
Vrijdag 8 mei vertrekken we voor wat onze reis in Nepal moet worden. Daar kan zelfs een
algemene staking niets aan veranderen. Vanmiddag kwamen we midden in een grote protestdemonstratie terecht. Veel vlaggen en geroep. Er reed zelfs een vrachtwagen mee met een geluidsinstallatie erop gemonteerd. Zeg maar The Love Parade, maar dan op zijn Nepalees..
De staking betekent wel, dat er totaal geen aanvoer is van voedsel. Maar de keerzijde is danwel dat het lekker rustig is op straat en er ook niet zo'n luchtverontreiniging is.
We gaan dus eerst een paar dagen fietsen naar Pokhara en Tomsom. In totaal drie dagen.
Daarna gaan we een deel van de Annapurna trekking doen.
Ja, jullie lezen het goed. Deze fietser gaat wandelen. En niet zo maar een stukje rond de plas maar een serieuze tocht in de hoge Himalaya. Ik had gelukkig wel wandelschoenen mee. Maar uiteraard geen rugzak. Nu is alles hier te koop. Dus ook een rugzak van The North Face ( 36 l. voor 25 euro )
En doe me dan ook gelijk maar een zijden binnenzak voor in de slaapzak. Want die moet ook allemaal mee op mijn rug. Ik ben echt benieuwd hoe mijn knie en mijn voeten het gaan houden.
Alles bij elkaar kunnen het wel zo'n 8 tot 10 wandeldagen worden. En dat toch ook wel boven de 3.000 meter. Weer een nieuwe uitdaging.
Maar het zou toch teveel eer voor die chinezen zjn geweest als we helemaal niets hadden kunnen doen. En zelfs de opstandige Mao-isten in Nepal krijgen ons niet klein.
Zo rond 22 mei hopen we weer in ons hotel Ganesh Himal terug te komen. Ganesh Himal waar het nu helemaal vol zit.
Maar dat komt omdat het in deLonely Planet staat aanbevolen als een Place To Be.
Lieve mensen, dat was het voor een heel lange tijd.
Hartelijke groeten en duim een beetje voor me.
Marcel.

2 opmerkingen:

  1. hoezo afzien....
    een zijden binnenzak....
    klinkt luxe hoor!!!!
    ik zal voor jullie duimen dat het wandelen jullie goed afgaat.
    liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marcel
    Dit zal je wel niet meer lezen, (van de week lukte het plaatsen van een reactie niet).
    Het wordt weer een hele andere expeditie, leuk om ook dit met je mee te beleven. Ik denk ook aan de dag van morgen. Margo zou het allemaal spannend gevonden hebben, maar ook geweldig. Ik brand een kaarsje morgen voor Margo.
    Liefs van Lenie

    BeantwoordenVerwijderen