vrijdag 7 mei 2010

en ze gingen niet ( voorlopig ) vervolg...

Dat krijg je ervan als je probeert een berichtje te makenzonder bril. Je drukt een keer op een verkeerde knop en het bericht wordt verzonden zonder de inhoud mee te nemen.
Wat ik eigenlijk heb geprobeerd is te vertellen over de belevenissen gisteren ( vrijdag 7 mei )
Eerst hebben we een bezoek gebracht aan Pashupatinath, de plek waar de hindoes hun doden begraven. Dat gaat gepaard met veel ceremonieel die me bekend voorkwamen van Siva.
Uiteindelijk steekt de oudse zoon het lichaam in de brand. Hij doet dat door een soort van aanmaakbnlokje op het gezicht van de overledene aan te steken.
Het was toch wel een indrukwekkend gezicht. En dat zo dicht bij de datum van 8 mei...
Daarna de tocht verder naar Bakhtapur. een typisch nepalees dorp dat helemaakl gerestaureerd is door Unesco. Maar even zo vrolijk moesten we toch 750 rupees betalen. Even zo vrolijk een godsvermogen; ( vergelijkbaar met 5 tot 6 CD's )
We hebben op dezetocht trouwens gezelschap gehad van Rachel, een 26-jarige engelse die aan het einde van de tocht behoorlijk last had van haar bum ( ik kan een beetje raden wat ze bedoelde )
Vandaag zouden we vertrekken voor wat onze tocht door Nepal zou worden. Eerst fietsen; dan een trekking en weer terug fietsen naar Kathmandu.
Maar nu heeft lord Shiva uit het godenpantheon weer toegeslagen. Shiva's revenge staat voor diarhee. En niet zo'n beetje.
Ik schamp er zo'n beetje langs, maar Hans is vol getroffen. Inlusief overgeven en hoofdpijn.
Maar gelukkig hoorden we dat de staking voorbij is. Jan en ik gaan een beetje rondneuzen in de CD-winkeltjes enz.
Ik hoop dat dit voorlopig mijn laatste bijdrage is aan het blog.
Marcel

3 opmerkingen:

  1. Lieve Marcel

    8 mei een dag dat wij extra aan jou en Margo denken.
    Voor Margo hebben wij kaarsen aangestoken.
    En ook al ben jij ver weg Marcel, Margo blijft bij je.
    Heel veel beterschap voor iedereen en succes met het wandelen.

    Liefs Willem en Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marcel,
    Een kaarsje en wierook heb ik gebrand omdat ik op deze speciale dag aan Margo denk en ook aan jou Marcel. Jij sterkte met je buik en voor de andere ook het allerbeste met buik/ hoofd.
    Op afstand reis ik met jullie mee,wens jullie een mooi reis toe en vooral veel hele mooie momenten.
    Liefs: jOke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marcel,
    Iedere dag is er wel een moment dat ik aan Marrie moet denken maar gisterenavond 8 mei is voor mij nog even heftig als twee jaar geleden en natuurlijk gaan mijn gedachten dan ook naar jouw.
    Wat een zeer indrukkende reis ben je weer aan het maken al die tegenslagen die jullie dan maar weer als normaal gaan zien. Ik hoop dat jullie straks wel zonder al teveel diaree en andere kwellingen jullie reis kunnen vervolgen
    Ik zal jullie blijven volgen.
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen