woensdag 5 mei 2010

bevrijdingsdag

Hallo allemaal.
Het feit dat ik regelmatig kan mailen betekent, dat we nog steeds in Kathmandu zitten. Gisterenavond zijn we uitgenodigd om te komen eten bij Gandun thuis. Gandun is een medewerker van het hotel die ik 5 jaar geleden heb ontmoet. Inmiddels is hij opgeklommen in de hierarchie van personeelsleden. Maar toen was hij nog manusje van alles. Hij heeft me toen geholpen bij het schoonmaken van de fiets. Als dank heb ik hem toen wat kleding gegeven. Ondermeer een broek enT-shirt. En toen ik hem de volgende dag zag lopen dacht ik " daar loop ik zelf " ...
Maar goed; nu uitgenodigd bij hem thuis. In een klein bovenhuisje waar alles in 1 kamer gebeurt.
Inclusief het koken. Dahl bat met kipcurry. Heerlijk. drie kleine kinderen speelden vrolijk in het rond terwijl wij cola dronken met de lokale bruine rum. De enige verlichting bestond uit kaarslicht.
Maar dank zij dit kaarslicht heeft Hans een paar prachtige foto's kunnen maken.
Maar goed; dat was gisteren.
Vandaag is dus bevrijdingsdag voor jullie in Gouda. Hier wordt keihard gestaakt. Letterlijk alles is dicht.
Ook de restaurants. Dus we moeten maar zien hoe we aan ons eten moeten komen. En ook alle kledingwinkels en CD-shops zijn dicht.
Het betekent overigens ook dat we ons nog eens moeten beraden op ons reisschema. Als er niets open is en de staking is landelijk ( wat het geval is ) kunnen we nergens onderweg iets te eten.
Het lijkt wel of alle goden uitgerekend samenspannen tegen ons. Om tenminste Boeddha een beetje gunstig gestemd te krijgen zijn we naar de tempel Swayambhunath gelopen. Een forse wandeling met een trap van enige honderen treden die steeds steiler wordt.
Zeg dus niet dat we niet alles in het werk heben gesteld om tenminste de Boeddha achter ons reisplan te krijgen.
Ik ben vanmorgen ook nog even langs geweest bij de fietsenmaker waar ik 5 jaar geleden mijn fiets aan verkocht heb. Van fietsmaat Peter had ik een multi-tool voor de fiets meegekregen.
Dat heb ik hem gegeven. Hij was er erg blij mee.
Als we echt gaan reizen zal ik jullie proberen te informeren.

1 opmerking:

  1. Hoi Mars,
    Prachtig verhaal maar wat zit alles tegen verdorie! Wat mooi dat jullie Gandjun weer hebben ontmoet en bij hem hebben gegeten. Alles erg herkenbaar zoals je het beschrijft. Ik hoop dat jullie de fietstocht toch snel kunnen aanvangen. Zit het kappertje er nog op zijn hurken in Thamel onder dat koepeltje op het pleintje.
    Hoor je snel weer! Take care friend.

    BeantwoordenVerwijderen