woensdag 12 mei 2010

clean shaven...

Degenen die mij kennen van mijn vorige Tibetreis, ik moet eigenlijk zeggen mijn Tibetreis van 5 jaar geleden, herinneren zich wellicht een bebaarde Marcel. In de foto op mijn blogspot kun je dat goed zien.

Dit jaar zijn de omstandigheden een stuk anders. Overal waar we komen is electriciteit. Ik kan mijn scheerapparaat goed opladen. Toch heb ik het vakantiegevoel een vorm willen geven en heb toch maar weer een baard laten staan.

En vanmiddag ben ik naar de lokale barbier geweest en heb een scheerbeurt genomen.

Een ongelooflijke ervaring. Sinds mijn twaalfde heb ik niet meer zo'n glad gezicht gehad. Het begon met een sproeibeurt; massage van de baard om hem lekker zacht te maken waarna het inzepen kon beginnen.

Een nieuw mesje en het scheren nam een aanvang ( om maar eens een goed germanisme te gebruiken )

Uiterst omstandig en voorzichtig werd ik ontdaan van mijn gezichtsbeharing. Een tweede scheerbeurt volgde om de laatste restjes te verwijderen. daarna volgde een uiterst secure massage van gezicht en hoofdhuid. Vervolgens kwam de nek aan de beurt en omdat ik niet snel genoeg reageerde op zijn vraag of ik een rugmassage wilde, zat ik een moment later met mijn shirt over mijn hoofd in de stoel met mijn hoofd voor op de tafel. Wat volgde was een fantastisch massage en kraakbeurt. Alle knooppunten kregen letterlijk een beurt.

Een laatste massage van mijn hoofd en ik was weer als nieuw.

En toen kwam het op betalen aan.

Ik had afgesproken 100 rupees voor het scheren. En nu wilde hij 1200 rupees hebben. Dat is ongeveer 2 keer een dagloon. Dat was een beetje teveel van het goede.

Wat ik dan wilde betalen... Ik heb het afgemaakt op 500 rupees. Daar ging hij snel met akkoord; dus het was zeker niet te weinig.

Maar ja, je bent toerist en je hebt geld...

Als ik terugkomen van de trekking ga ik zeker weer bij hem langs.

En als Angelo Amato in Gouda mijn voor een euro wil scheren ga ik om de twee dagen naar hem toe. Zeker als daar een lekkere hoofdmassage bij wordt gegeven.

We hebben nu alles in huis voor de trekking ( inclusief een Leki uitschuifbare wandelstok ) dus niets staat een mooie tocht nog in de weg.

Tot over een tijdje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten