dinsdag 20 april 2010

Van 30 april tot en met 27 mei verblijf ik weer op het Dak Van De Wereld in Tibet. Met mijn twee fietsmakkers Hans Breuer en Jan Leenslag hoop ik de Friendship Highway van Lhasa ( de hoofdstad van Tibet ) naar Kathmandu ( de hoofdstad van Nepal ) te kunnen fietsen. Een meer dan 1000 km lang fietsavontuur op letterlijk grote hoogte. We beklimmen passen van meer dan 5.000 meter hoog en rijden langs diepe ravijnen.
Na de verpletterende ervaring in het voorjaar van 2005 hoop ik dit keer de reis meer bewust te kunnen beleven.
Hoogteziekte en daarna de imponerende vergezichten en de lichamelijke inspanningen maakten dat ik de reis als in een roes heb beleefd. Hoewel je je nooit volledig kunt beroepen op ervaringen
( in het verleden beleefde ervaringen bieden geen garantie voor een mooie reis in de toekomst ) vertrouw ik erop, dat ik nu alles helemaal in me kan opnemen en ga genieten van al het moois dat Tibet ons (nog) te bieden heeft.

2 opmerkingen:

  1. HadieMarcel..

    Ik kijk er naar uit om samen met jou en Hans de uitdaging aan te gaan..

    Nog maar 9 nachtjes slapen..

    Groeten, J@n...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marcel,
    Ik wens jou en je fietsmaten heel veel succes en veel plezier toe.
    Hoop af en toe iets van jullie te horen.
    groetjes,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen